بام کشور – دکتر حمید شکری خانقاه، شاخص کلیدی موفقیت روابط عمومی را در حل مسائل و تعارضهای ارتباطی سازمانی و اجتماعی می داند و می گوید: درخت روابط عمومیِ هوشمند، با مسئلهشناسی، برنامهمداری، استراتژیمحوری، فرآیندگرایی، تفکر راهبردی و نگرش ارتباطی، آبیاری میشود و ثمره آن، موفقیت و حل تعارضهای ارتباطی فردی، سازمانی و اجتماعی […]
بام کشور – دکتر حمید شکری خانقاه، شاخص کلیدی موفقیت روابط عمومی را در حل مسائل و تعارضهای ارتباطی سازمانی و اجتماعی می داند و می گوید: درخت روابط عمومیِ هوشمند، با مسئلهشناسی، برنامهمداری، استراتژیمحوری، فرآیندگرایی، تفکر راهبردی و نگرش ارتباطی، آبیاری میشود و ثمره آن، موفقیت و حل تعارضهای ارتباطی فردی، سازمانی و اجتماعی است.
به گزارش پایگاه خبری بام کشور به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، دکتر شکری خانقاه با بیان اینکه حل مسائل ارتباطی در نهایت به موفقیت شخصی، سازمانی و حتی اجتماعی منجر می شود، میگوید: روابط عمومی حرفهای با تدوین یک برنامه راهبردی، و با ارائه یک پیشنهاد ارتباطی مناسب به اشخاص مناسب، از چند کانال مناسب، در یک زمان مناسب و برای حصول به یک نتیجه مؤثر و مناسب، دغدغههای ارتباطی را حل و مدیریت میکند.
نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی، رسالت اصلی روابط عمومی را مدیریت ارتباطات استراتژیک عنوان و تأکید میکند: روابط عمومی راهبردی، با هوشمندیِ استراتژیک و با بهره گیری از جوشش، تحلیل و کنترل، از دادهمحوری به سمت دانش و خرد ارتباطی حرکت میکند و خود و دیگران را از تنگنای زندگی ماشینی به سمت دنیای انسانی سوق میدهد.
او ادامه می دهد: روابط عمومی حرفهای، داده، محاسبه، واقعیت و مشاهده را ناکافی میداند و در نهایت در آنجا که به محدوده رسالت و ماموریت او مربوط می شود، انسانها، سازمانها و اجتماع را به سمت آرمانها، خواستهها و احساسات انسانی هدایت می کند.
دکتر شکری خانقاه معتقد است: درخت روابط عمومیِ هوشمند، با مسئلهشناسی، برنامهمداری، استراتژیمحوری، فرآیندگرایی، تفکر راهبردی و نگرش ارتباطی، آبیاری میشود و ثمره آن، موفقیت و حل تعارضهای ارتباطی فردی، سازمانی و اجتماعی است.
وی این فرآیند روابط عمومی را به کنش میکلآنژ تشبیه میکند و میگوید: همانطور که این مجسمهساز، سنگهای بدقواره را به نمادهای بینظیری تبدیل میکرد، روابط عمومیها هم با پروردن و تجسم یک رؤیا، زواید و حواشی و بخشهای اضافی و غیرضرور روابط اجتماعی را میزدایند و با ترسیم چشم انداز، همواره با برنامهریزی استراتژیک، به حل مسائل مهم سازمانی و اجتماعی میاندیشند.
این دکترای تخصصی مدیریت ارتباطات و روابط عمومی استراتژیک، همچنین به سخن پائولوکوئیلو در کتاب کیمیاگر استناد و اضافه میکند: هرکدام از ما در عرصههای زندگی شخصی، اجتماعی و سازمانی خود باید خالق یک اثر هنری باشیم و راهِ خلق این اثر، آن است که در مواجهه با مشکلات، موانع و سنگ اندازیها کنار نکشیم، بلکه خود را کشف و با کیمیاگری، افسانه ذهنی و مأموریت ارتباطی شخصی و اجتماعی خود را به یک پدیده واقعی تبدیل و هدف خود را محقق کنیم.
- نویسنده : بام کشور
Friday, 26 September , 2025