بام کشور – مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: نوسازی و ارتقای زیرساخت‌های ریلی در این منطقه به طول ۸۰ کیلومتر آغاز شد. به گزارش آژانس خبری بام کشور به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن منطقه آذربایجان، علیرضا سلیمانی افزود: در این راستا عملیات تعویض ریل‌های سبک و فرسوده با ریل‌های سنگین و طویل […]

بام کشور – مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: نوسازی و ارتقای زیرساخت‌های ریلی در این منطقه به طول ۸۰ کیلومتر آغاز شد.

به گزارش آژانس خبری بام کشور به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن منطقه آذربایجان، علیرضا سلیمانی افزود: در این راستا عملیات تعویض ریل‌های سبک و فرسوده با ریل‌های سنگین و طویل در بلاک آذربناب – دیزه‌رود در حال انجام است.

وی اظهار کرد: عملیات نصب ۸۰ کیلومتر ریل طویل ۱۰۸ متری در راه آهن منطقه آذربایجان، گامی در جهت تحقق استانداردهای جهانی حمل و نقل ریلی به شمار می رود.

مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: آماده‌سازی ریل‌های طویل ۱۰۸ متری با استفاده از ماشین ریلی جوش برای نخستین بار در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌ صورت کارگاهی و در منطقه آذربایجان آغاز شده است.

سلیمانی، با بیان اینکه این پروژه با هدف نوسازی و ارتقای زیرساخت‌های ریلی در پنج بلاک این اداره کل به طول ۸۰ کیلومتر در حال اجراست، ادامه داد: مهم‌ترین مزایای این پروژه، کاهش چشمگیر زمان مسدودی خطوط برای عملیات تعویض ریل، افزایش سرعت عمل و ارتقای کیفیت جوشکاری به‌ وسیله ماشین جوشکاری، ارتقای ایمنی سیر و حرکت قطارها، کاهش محسوس هزینه‌های تعمیر و نگهداری در دوره بهره‌برداری، افزایش راحتی و ایمنی سفر ریلی و افزایش طول عمر مفید خطوط است.

وی با اشاره به اتصال ریل‌های ۱۰۸ متری از طریق جوش ترمیت به‌ منظور پیوسته‌سازی خطوط بلاک‌ها، یادآور شد: این اقدام، همسو با استانداردهای بین‌المللی بوده و گامی مهم در مسیر نوسازی شبکه حمل‌ و نقل ریلی و ارتقای بهره‌وری در منطقه آذربایجان محسوب می‌شود.

  • نویسنده : بام کشور