مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در نشست هم اندیشی ویژه کنشگران مجازی، شبکه های انتشار و اصحاب رسانه، اهداف محوری رویداد ملی گفتمان سازی «زندگی با آیه ها» را تشریح کرد. به گزارش آژانس خبری بام کشور، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی در این نشست گفت: این رویداد مهم همزمان با ماه مبارک رمضان در سراسر […]
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در نشست هم اندیشی ویژه کنشگران مجازی، شبکه های انتشار و اصحاب رسانه، اهداف محوری رویداد ملی گفتمان سازی «زندگی با آیه ها» را تشریح کرد.
به گزارش آژانس خبری بام کشور، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی در این نشست گفت: این رویداد مهم همزمان با ماه مبارک رمضان در سراسر کشور آغاز می شود و آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان های پیشتاز در سال های گذشته می تواند در این رویداد نقش محوری ایفا کند.
وی هدف اصلی و محوری رویداد ملی گفتمان سازی «زندگی با آیه ها» را تحکیم مبانی اعتقادی با رویکرد سالم سازی جامعه برشمرد و افزود: نهضت ملی «زندگی با آیه ها» شامل تعداد ۳۰ آیه قرآن کریم می شود که توسط جمع کثیری از اندیشمندان قرآنی کشور انتخاب شده و تسلط بر آنها می تواند مبانی اعتقادی مخاطبین را مستحکم تر کند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته افزون بر ۱۰میلیون نفر در کشور در این رویداد قرآنی شرکت کردند، گفت: سهم آذربایجان شرقی حدود ۶۵۰ هزار نفر بود و برای امسال تلاش می کنیم این تعداد افزایش چشمگیری داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی از رسانه ها و فعالان فضای مجازی به عنوان یکی از بازوان اصلی و مهم رویداد زندگی با آیه ها تعریف و اضافه کرد: همکاری فعالان این حوزه می تواند انس با قرآن و مضامین اصلی این کتاب آسمانی را در جامعه ترویج و گسترش دهد.
به گفته وی اجتماعی سازی آیات قرآنی و ملموس تر سازی آن در زندگی روز مره یکی از رویکردهای اصلی رویداد زندگی با آیه هاست و در این راستا برای سال جاری نیز همچون پارسال تعداد ۳۰ آیه در قالب های مختلف انتخاب شده است.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی وحدت، خانواده، آفات دفع آفات، نتیجه عمل به قرآن، دلسوزی و دستگیری، دغدغه مندی، رعایت حقوق فردی و اجتماعی، شکرگذاری، زمینه رشد، آرمان، دشمن، مقاومت و پیروزی را از محورهای اصلی و مهم رویداد زندگی به آیه ها عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه مساله توجه به قرآن جزو تاکیدات مهم مقام معظم رهبری است، بر لزوم همکاری و تعامل رسانه ها، فعالان شبکه های مجازی، سازمان ها و ادارات دولتی و غیردولتی برای هر چه باشکوه تر اجرایی شدن این طرح تاکید کرد.
حسینی ادامه داد: ۳۰ آیه انتخابی از ۳۰ جزء قرآن کریم برای سالجاری جزو آیات پرکاربرد است که نشان می دهد این کتاب آسمانی می تواند به زندگی روزمره مردم وارد شده و مهارت آفرین باشد.
وی اظهار کرد: رسانه های گروهی جبهه ای بسیار قوی و تاثیرگذار هستند که ظرفیت های بی نهایت برای توسعه فرهنگ قرآنی و دینی در جامعه ایجاد می کند و باید از این فرصت و مزیت وسیع به بهترین شکل ممکن بهره برد.
- نویسنده : بام کشور
Friday, 26 September , 2025