معاون استان های بنیاد سپهر سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در دوره فعلی مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی بر خلاف گذشته که تبلیغ عموما معطوف به قشر روحانیت و در نهایت هیئات مذهبی بود، استفاده از ظرفیت های مختلف رسانه ای مورد توجه جدی است چرا که چالش اصلی در حوزه تبلیغ کشور عدم ارتباط موثر با […]

معاون استان های بنیاد سپهر سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در دوره فعلی مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی بر خلاف گذشته که تبلیغ عموما معطوف به قشر روحانیت و در نهایت هیئات مذهبی بود، استفاده از ظرفیت های مختلف رسانه ای مورد توجه جدی است چرا که چالش اصلی در حوزه تبلیغ کشور عدم ارتباط موثر با ظرفیت های تبلیغی و نگاه تک بعدی و محدود به این بخش است.

به گزارش آژانس خبری بام کشور، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی حریزاوی امروز در نشست کنش‌گران فضای مجازی آذربایجان شرقی در خصوص رویکرد اصلی بنیاد سپهر اظهار داشت: استفاده از یک منبع و محدود شدن به یک فضا برای اثرگذاری در فضای رسانه ای و مجازی و کنشگری این حوزه رویکردی شکست خورده است و این یکی از مهمترین آسیب های فضای رسانه ای ماست در حالی که که برای مثال شاید شبکه مجازی بی.بی.سی اثرگذارتر از شبکه ماهواره ای این بنگاه خبری است و همین اهمیت استفاده از ظرفیت های مختلف حوزه رسانه دلیل اصلی ایجاد بنیاد رسانه ای سپهر در ذیل سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی ادامه داد: حرکت های رسانه ای گاهی از بسترهای میدانی همچون ماجرای مرگ مهسا امینی شکل می گیرد و گاه محصولاتی چون سلام فرمانده، برنامه محفل و نظایر آنها توسط رسانه ها تولید و منتشر می شوند و گاه نیز ترکیبی از هر دو حالت مورد استفاده قرار می گیرد و تعلقات فکری و باورهای درونی افراد از عوامل اصلی شکل گیری این حرکت های رسانه ای هستند و توجه به مجموع این عوامل از اولویت های بنیاد سپهر و البته سازمان تبلیغات اسلامی محسوب می شوند.

معاون بنیاد سپهر خاطرنشان شد: در دوره فعلی مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی برخلاف گذشته که تبلیغ عموما معطوف به قشر روحانیت و در نهایت هیئات مذهبی بود، استفاده از ظرفیت های مختلف رسانه ای مورد توجه جدی است چرا که چالش اصلی در حوزه تبلیغ کشور عدم ارتباط مؤثر با ظرفیت های تبلیغی و نگاه تک بعدی و محدود به این بخش است.

وی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به واسطه ساختار مردمی خود و ارتباط با لایه های مختلف جامعه به دنبال توانمندسازی و تقویت عناصر و مجموعه های رسانه ای است که البته در این بخش هدف حمایت و پشتیبانی مدام از این مجموعه ها نیست بلکه توانمندسازی آنها برای فعالیت مستقل و بدون وابستگی را در دستور کار داریم.

  • نویسنده : بام کشور