بام کشور – همزمان با هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، دوره آموزشی «نقش رسانه‌ها در مدیریت بحران» توسط مدیریت بحران شهرداری تبریز و با همکاری اداره کل نوسازی و تحول اداری و اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز برگزار شد. به گزارش آژانس خبری بام کشور، همزمان با هفته ایمنی […]

بام کشور – همزمان با هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، دوره آموزشی «نقش رسانه‌ها در مدیریت بحران» توسط مدیریت بحران شهرداری تبریز و با همکاری اداره کل نوسازی و تحول اداری و اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز برگزار شد.

به گزارش آژانس خبری بام کشور، همزمان با هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، دوره آموزشی «نقش رسانه‌ها در مدیریت بحران» توسط مدیریت بحران شهرداری تبریز و با همکاری اداره کل نوسازی و تحول اداری و اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز برگزار شد.

این دوره آموزشی ویژه مدیران، کارشناسان ارتباطات مرکز، مناطق و سازمان‌های شهرداری بوده و با تدریس محمد فرج‌پور باسمنجی پیرامون نقش رسانه‌ها و روابط عمومی در مدیریت بحران برگزار شد.

محمد فرج‌پور باسمنجی با ارائه تعاریفی از بحران اظهار کرد: بحران یک لحظه چرخش در سلسله‌ای از رویدادها و عملیات ها و وضعیتی است که در آن ضرورت تصمیم گیری و عمل در اندیشه طراحان و عموامل درگیر بالا است.

وی افزود: رسانه‌ها نقش زیادی در مدیریت بحران دارند و می‌توانند فرهنگ‌سازی پیش از بحران داشته باشند.

فرج‌پور خاطرنشان کرد: رسانه نقش مهمی در شکل گیری رفتار و تربیت کودکان دارد و پس از آن خانواده جامعه دوستان و محیط قرار دارد.

وی اضافه کرد: در حوزه ترافیک، مصرف انرژی و ساخت و ساز نیاز به فرهنگ سازی در رسانه ها داریم.

این استاد سواد رسانه یادآور شد: باید اطلاعات کافی از ظرفیت های شهر داشته باشیم چرا که فقدان آن موجب تشدید وضعیت بحران می شود.

  • نویسنده : بام کشور